شرکت در نظر سنجی

 

وبلاگ کاریز نظر سنجی در خصوص کاندیداهای تائید شده فعلی در وبلاگ راه اندازی نموده شما می توانید با شرکت در این نظر سنجی و انتخاب گزینه مورد نظر و کلیک بر روی کلمه vote  به کاندیدای خودتان رای بدهید.از هر سیستم کامپیوتری فقط یک بار میتوانید شرکت کنید.تاریخ شروع نظر سنجی از ۷ بهمن تا ۴ اسفند زمان اعلام نظر شورای نگهبان.

تائید صلاحیت تعداد دیگری از کاندیداهای حوزه انتخابیه قروه و دهگلان

 

خبرهای دریافتی از تایید شدن تعداد دیگری از کاندیداهای این حوزه حکایت دارد. بر اساس این گزارشها آقایان ابراهیم مرادپور - ملا اسد (یدالله) محمدی - ناصر شکری - منصور دانشور - رحمان جباری - عطا الله امینی - علی عبدی توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند. اگر این روند در تایید صلاحیت ها ادامه داشته باشد تا ۴ اسفند تعداد دیگر از داوطلبان بخصوص چهرهای شاخص شهرستان تایید صلاحیت خواهند شد. و انتخابات از حالت رکود و یک طرفه بودن خارج خواهد شد شاهد مشارکت گسترده مردم و انتخاباتی رقابتی خواهیم بود. 

رد صلاحیت گسترده کاندیداها توسط هیات نظارت استان کردستان

 

هیات نظارت بر انتخابات شورای نگهبان صلاحیت ۸۰ درصد از کاندیداهای دور هشتم در حوزه قروه و

دهگلان را رد نمود. از میان ۳۵ کاندیدا تنها صلاحیت ۸ نفر تائید و مابقی ۲۷ کاندیدا رد صلاحیت شدند.

کاندیداهای تائید شده آقایان شرفبیانی - ورمقانی-معتمدی - مظفری- مفاخری- قاسمی -عزیزی و

سید عماد حسینی

 

خودکشی همزمان دختر و پسری جوان

 

چهارشنبه گذشته ۹ بهمن دختر و پسری ۲۰ تا ۲۵ ساله در شهرستان دهگلان با استفاده از سم خودکشی کردند . در این حادثه ناگوار و تاسف بار ابتدا پسر اقدام به خودکشی مینماید بعد از دو روز در بیمارستان فوت می کند. و دختر نیز پس از اطلاع از خودکشی پسر  بلافاصله با مصرف سم به زندگی خود پایان می دهد. علت خودکشی مخالفت خانواده با ازدواج این دو نفر بوده است. 

ورود یک کاندیدای دیگر به حوزه انتخابیه قروه و دهگلان

 

شنیدها حاکی است فردی به نام سید اصغر حسینی  از اهالی شهرستان قروه و کارشناس ارشد و شاغل در وزارت نفت نیز کاندیدای دورهشتم از حوزه قروه و دهگلان شده است.

انتخابات  پارلمانی هدایت شده

 

 عبدالعزیز مولودی

http://moloudi.blogfa.com/post-186.aspx

اعلام نتایج اولیه بررسی صلاحیت كاندیداهای نمایندگی در مجلس هشتم از سوی هیئت‌های اجرایی، نشان از آن داشت كه برخلاف رویه معمول هیئت‌های اجرایی درگذشته، آنها نیز به جرگه هیئت‌های نظارت شورای نگهبان پیوستهاند.البته با توجه به اینكه هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخابات كنونی هر دو از یك طیف سیاسی هستند،انتظار می‌رفت كه هیئت‌های اجرایی مانند هیئت نظارت به رد صلاحیت گسترده بسیاری از دگراندیشان و هواداران اصلاحات سیاسی بپردازند.بنابراین هیئت‌هایی كه در دولت‌های قبل از حقوق داوطلبین حمایت می‌كردند، اینك با توجه به تغییر تركیب اعضای آن،به عنوان حامی قدرت و لایه‌های محافظهكار آن،مانع از رقابتی شدن انتخابات حتی در سطح محدود شده‌اند. برخی از دلایل اعلام شده برای رد صلاحیت كاندیداهای دگراندیش و اصلاح‌طلب عدم اعتقاد به اسلام،عدم اعتقاد به ولایت فقیه، نداشتن حسن شهرت، وابستگی تشكیلاتی به احزاب غیرقانونی بوده است.هر چند می‌بایست دلایل به صورت مستدل به اطلاع داوطلبین برسد،تجربه گذشته نشان داده‌است كه در این زمینه حقوق دگراندیشان بسیار نادیده گرفته شده‌است.در این دوره تعداد زیادی از نمایندگان فعلی مجلس هفتم نیز رد صلاحیت شده‌اند.به اعتقاد من علیرغم همسویی بیش از اندازه مجلس فعلی با دولت، به دلیل سیری ناپذیری عطش قدرت دولت و گذار از حق قانونگذاری و نظارت مجلس بر مجریه؛ با رد صلاحیت نمایندگان فعلی دولت در نظر دارد به شرط تایید مجدد نمایندگان رد شده، مدت باقی مانده از دوره هفتم را با همراهی بیشتر مجلس و در واقع سكوت در برابر اقدامات دولت به پایان برسانند(ظاهرا تحت فشار ایجادشده دوباره مجبور به تایید صلاحیت آنها شدند).اقدامات دولت در بی توجهی به جایگاه مجلس به جایی رسید كه نهایتا آقای خامنه ای وادار شدند جایگاه مجلس را به آقای احمدی نژاد تذكر دهند. اما در عین حال رفتار نامتعارف هیئت های اجرایی و بدنبال آنها هیئت های نظارت، دارای آثار و نتایج سیاسی و اجتماعی منفی دیگری نیز هست كه به برخی از آنها اشاره می كنم:

ادامه نوشته

قابل توجه هیات های اجرایی انتخابات

 

صلاحيت من و تو !

احمد شيرزاد

http://norooznews.ir/

من صلاحيت ندارم ، تو صلاحيت داري. من سياهپوستم و تو سفيد پوست . من اگر كاري انجام دهم بنا به خواسته دلم بوده و تو هر تصميمي كه بگيري بنا بر مصلحت و تدبير است من اگر به عرصة سياست بيايم قصدم قدرت طلبي است و تو اگر بيايي نيتي جز خدمت به خلق خدا نداري . من اگر براي 50 نفر در يك محفل كوچك سخن بگويم جنجال تبليغاتي به راه انداخته ام و تو اگر از رسانة ميليوني با صراحت مرا متهم كني روشنگري كرده اي . من اگر جامعه را نسبت به خطرات پيش رويش هشدار دهم ذهن ها را مشوش كرده ام و تو اگر صدها و هزاران ايراني را به بيگانه منسوب كني مردم رابيدار كرده اي .

من ناحقم چون قدرتي غير از كلام ندارم و تو بر حقي چون از هر قدرتي براي اعمال نظراتت بهره مندي . من قابل اعتماد نيستم چون در حلقه قدرت جايي ندارم و تو با ورود در حلقه قدرت از هر پرسشي مصون هستي . من بايد تا فيها خالدون زندگي شخصي ام را براي توبازگو كنم و تو به صرف آنكه در حلقه ياران مورد اعتمادهستي زندگي ات درپرده است . من از فردايم نمي توانم ايمن باشم و تو براي جايگاه نواده هايت هم برنامه داري .

به تو گفته اند حق داري صلاحيت مرا بررسي كني . به تو گفته اند اعتقاد مرا به اسلام اندازه گيري كني . به تو اين حق را داده اند كه ميزان التزام عملي مرا به اسلام و نظام مقدس جمهوري اسلامي تعيين كني . مي گويند صلاحيت مرا بايد تو احراز كني . يعني تو اين حق را داري كه تشخيص دهي من به اسلام اعتقاد و التزام عملي دارم يا نه . يعني تو اين اختيار را داري كه در ميزان وفاداري من به كشور تصميم بگيري . به تو اين اجازه را داده اند كه درجه پايبندي مرا به قانون تشخيص دهي . اين نظام به تو حقي داده است كه خداوند به پيغمبرش نداد .

اكنون تو در موضعي نشسته اي كه ايمان يا بي ايماني مرا محك بزني . به ياد ندارم خداوند در هيچ فرازي به هيچ فرستنده اي اين حق را داده باشد كه در اين دنيا انسانها را به مؤمن و غير مؤمن ، معتقد و غير معتقد ، ملتزم به اسلام و غير ملتزم به اسلام و... تقسيم كند .

اما چه كسي صلاحيت خودت را تأييد مي كند؟ تو خودت از كدام صافي عبور كرده اي كه معلوم شده است به اسلام اعتقاد والتزام عملي داري ؟ چه كسي به تو تضميني داده است كه نماز ت مقبول است و نماز من نامقبول ؟ چه سندي به دست توست كه جايگاه تو را نزد خداونداز من بالاتر تعيين كرده است ؟ خودت بهتر مي داني كه با عبور از دالان قدرت و با ارتباط بااصحاب قدرت بر آن صندلي قضاوت تكيه كرده اي . خوب مي داني كه اگر حتي در چند محفل خصوصي زبان به انتقاد بگشايي آرام آرام ازليست معتمدين حذف مي شوي و ديگر بر آن مسند نخواهي بود . تو خودت خوب واقفي كه در اين كشور با چه سرعتي هر سال عده اي را ازقطار سياست پياده مي كنند . بنابر اين خوب مي داني كه شرط سوار ماندن چيست . مي داني كه در هر زمان بايد از چه كساني تبري بجويي وتلاش كني با خشن ترين تدابير از آنها ياد كني تا كسي در وفاداري تو شك نكند .

سي سال پيش همه با هم بر قطار انقلاب سوار شديم تااز تاريكي يك نظام ديكتاتور غير پاسخگو به روشنايي يك نظام مردم سالار و شفاف سفر كنيم . نمي دانم در آن زمان تو كجا بودي ، كناري ايستاده و تماشا مي كردي ،‌يا مثل امروز معتقد بودي كه هر چه حكومت انجام مي دهد خدشه ناپذير است ؟ شايد اصلاً به اين دنيا نيامده بودي و شايد مثل من به فرداهاي روشني در پرتو يك نظام سياسي مردم سالار و اخلاقي فكر مي كردي . ما همه با هم از كوچه ها و خيابانهاي شهر گذر كرديم و در دالان تاريخي نه چندان طولاني سه دهه از عمرمان را گذرانديم . اكنون تو راهت را چنان تنظيم كردي كه در پشت ميزي بنشيني و در مورد ايمان و اعتقاد من تصميم بگيري و من به راهي رفته ام كه براي ملاقات با تو بايد بيرون بايستم تا حاجب از تو كسب تكليف كند .

درست است كه برادر ،راه ما از هم فاصله دارد . تو معتمدي دراين كشور كساني برات پاكي و تقواي خودرا از خود خدا گرفته اند و من معتقدم انسانها با هر پيشينه اي در هر موقعيتي بري از خطا نيستند . تو بر اين تصوري كه هر چه از ناحيه حاكمان رسد عين حق است و من معتقدم حاكمان عميقاً به نصيحت و هشدار ما نيازمندند . تو بر اين گماني كه همين كه نام اسلام بر يك نظام نهاده شد رفتارها و اخلاق ها اسلامي است و من فكر مي كنم وراي ظواهر اسلامي اين رعايت انصاف و عدالت است كه ضامن حركت صحيح يك نظام خواهد بود .

آري من و تو با هم فرق داريم ، زياد هم فرق داريم . من پس از انقلاب به اينصورت بودم كه بايد گام به گام يك نظام سالم و صالح را پي ريزي كرد و تو فكر مي كردي كه هر چيز كه بر آن نام انقلاب حك شده بود مصون از هر نوع فساد .

من بر اين گمان بودم و هستم كه كشور همواره نياز به اصلاح و ساماندهي دارد و تو بر اين تصوري كه ما در ايده آل ترين نظام سياسي چه نيازي به تغييرات داريم . من از آن آغاز نتوانستم به راحتي چشمم را به روي ناراستي ها ببندم و تو چشم ات را به بالا دست دوختي كه از كدام مسير بروي تا كسي از تو رنجيده نشود . من نگرانم كه قطار مملكت از خط خارج نشود و تو دلواپسي كه تو را از قطار پياده نكنند . من وقتي ببينم مركب كشور مسير را به خطا مي رود فرياد مي زنم و تو با تمام قوا مراقبي كه از مركب به زمين نيفتي .

آري برادر ، تو چاره اي نداري كه مرا رد صلاحيت كني وگرنه خودت پس از چندي رد صلاحيت مي شوي . من و تو قرائت هاي متفاوت و متضادي از وفاداري به نظام داريم . من گفتن انتقادها ، نصيحتها و هشدارها را با تمام تلخي شان مصداق وفاداري به كشور و نظام مي دانم و تو نگراني كه كسي بر تو اخم كند . من متقابلاً صلاحيت تو را براي اداره كشور رد مي كنم . ايران ما در آستانه فرازي خطير از تاريخ خويش به مردان و زنان شجاع و از خود گذشته نياز دارد تا با تدبيري مضاعف دهه ها و قرن ها عقب ماندگي و توسعه نيافتگي را جبران كنند . بي انصافان و عدالت شكناني كه در مسند قدرت تنها به دنبال راهي براي حذف ديگران و ابدي كردن قدرت خود هستند هرگز صلاحيت نشستن بر جايگاههاي مديريت اين جامعه راندارند . البته اگر كساني رأي خود را بر ملت مقدم نمي پنداشتند آنگاه مردم به بهترين وجه معين مي كردند كه چه كسي صلاحيت دارد و چه كسي بي صلاحيت است ؟

 

هیات اجرایی 10 نفر را در حوزه قروه و دهگلان رد صلاحیت نمودند

 

 

هیات اجرایی انتخابات هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  شهرستان قروه و دهگلان در اقدامی کم سابقه صلاحیت ۱۰ نفر از داوطلبین این حوزه  را رد نمود.

۱- مهندس محمد دره وزمی ۲- علی قادرمرزی ۳- حبیب الله قادرمرزی  ۴- محمد فرهمندی  ۵- شاحسین سعیدی ۶- علی حیدر صادقی ۷- قاسم خالدیان   ۸- ولی الله اسلامی  ۹- عباس علیزاده  ۱۰- فرانک اسدی

اعضای  هیات اجرای که  بعنوان معتمدین محلی!؟  صلاحیت افراد فوق را تائید نکردند عبارتند از :

۱- رضا کوثری  ۲- ملک محمدی  ۳- محمود قبادی  ۴- نبی زند   ۵- نصرت الله جلیلی   ۶- محمد رضا میمنت ابادی   ۷- جمشید خداویسی ۸- سلحشور   ۹- صدیق کریمی ۱۰- بهزاد حضرتی و به ریاست فرماندار میرزایی

گزیده اخبار دو هفته نامه هاوار

 

http://www.kurdishreform.blogfa.com/post-34.aspx